onsdag 18. januar 2012

Baby eller vattepper

I mai flyttet vi fra 53 til 107 kvm. Det er ikke et år siden engang, og man skulle jo ikke tro at vi har klart å fylle opp den ekstra plassen allerede. Men det har vi altså. Egentlig så tviler jeg sterkt på at vi har plass til en baby til...? Men nå kommer den jo (og denne babyen er er mer en litt ønsket, tro du meg!) 
Tiden har derfor kommet for harde prioriteringer og tøffe valg. 
F.eks; vil mor i huset ha 100 vattepper eller vil hun ha en baby?

Svaret er enkelt (ihvertfall sånn nesten...)
Her er noen vattepper jeg nå skal kvitte meg med. Gi lyd fra deg hvis du er interessert! 
Jeg er i hovedsak interessert i bytte de med retrostoff.


Vatteppe med lilla blomster fra Netto i Danmark. 



Vatteppe fra et annet dansk supermarked. Med små rosa blomster og grønnrutete bakside.


Vatteppe fra Superbest(?) i Danmark. Mørkerosa roser på blå bunn.


Tykt vatteppe (nesten som en vinterdyne) fra bruktbutikken. Rødt og hvitt. Det har noe flekker, ser nesten ut som det har farget av på seg selv - se nederste bilde.



Vatteppe fra Føtex. Turkist og lilla mønster på ene siden, små lilla blomster på den andre. Svart bånd rundt. Dette teppet er ganske tynt i forhold til de andre. Ikke brukt i det hele tatt!
Byttet bort!



Fin onsdag til deg:)


5 kommentarer:

  1. hei hei:)
    for et dilemma!!
    men med sånn hamstremani vi har,
    må man jo bare gjøre noen harde valg sometimes.
    salgsbod på BondensTorg har jeg vurdert, mulig til våren igjen.
    fin dag til deg!

    SvarSlett
  2. Fine vattepper. Skulle ha kjøpt alle. Men mangel på oppbevaring er litt dumt da. Hehe.

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. Kjære Sissel - gratulerer så mye med kommende familieforøkelse. Ikke rart den blivende broren har babyfokus da ;).

    Så koselig. Jeg må bare skyte inn at det føles så lenge ut siden jeg var i samme situasjon. Den raser avgårde den tiden. Jeg bruker litt tid på tanker og følelser rundt det å akseptere at tenåringene mine på en måte er i ferd med å forsvinne ut av armene mine - på veg ut i verden på sine egne bein. Det er faktisk en litt tøff prosess. Eldstefrøken skal begynne på videregående (!!!!!!!!!!) til høsten - og det er ikke sikkert at hun skal gå på en skole hvor hun kan bo hjemme en gang. Snakker vi noen grå hår (i det skjulte - for jeg anstrenger meg skikkelig for å ikke bremse visjonene hennes og være positiv til det å bli selvstendig). Skål for småbarnstilværelsen. Litt slitsom, men så mye kos, glede og nærhet.

    Til helgen skal jeg få min gode dose med 2,5åring. Skal være barnevakt for Osloniesa mi ;).

    Og tepper - haha - jeg har tepper overalt. Og i tillegg til det jeg holder på å hekle, så kjøpte jeg meg trøstegarn i går - ettersom det er litt tungt om dagen - til et nytt teppe - sikksakk-teppe. Det er kanskje fordelen med at ungene skal ut av redet etterhvert. Kan prakke på de noen tepper ;).

    KLEM

    SvarSlett
  4. Hei vennen!

    Skjønner godt det med plassen. Tepper
    tar plass. Husker selv hvordan det var når
    vi ventet nr. 2. Vi bodde i blokkleilighet og
    plassen ble ganske trang. Mannen har en fra før
    som nå er 9 år, så vi var 5 stk i en trang blokkleilighet på
    usle 78 kvm.

    Vi bor nå i hus, og har allerede begynt å selge ting litt unna.
    Hehe.. har alt for mye greier her hjemme ;)

    Jeg synes det nederste teppet var knallfint.
    Kunne du tenke å bytte i noen retrostoffer?
    Kan jo se om jeg kan fiske om noen fine til deg? :)

    mange klemmer til deg....
    :)

    SvarSlett
  5. Hej! Gratulere sÅ masse med et nytt familiemedlem! Følger bloggen din fast, så artig å høre om sånn lykke!
    Kunne gjerne tenkt meg det øverste vatteppet. Er kjempe kult!
    Har dessverre ikke noe å bytte i... Men jeg betaler gjerne en liten slump for det:)
    Kan du ikke sende meg en sms (99599303) hvis det er av interesse?
    Mvh Kine

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails